Tijdens het goedbezochte Partner Event van Noordwijk Marketing, dat gisteravond plaatsvond bij Tespelduyn, is de Noordwijk Ambassadeur Award 2023 door burgemeester Wendy Verkleij uitgereikt aan Sylvia Pennings van Tulip Experience Amsterdam. De prijs voor de persoon of organisatie, die Noordwijk het afgelopen jaar zichtbaar, onderscheidend en origineel op de kaart heeft gezet.
Sylvia: ‘Wat een enorme eer en erkenning dat ik hier in het mooie Noordwijkerhout als echter Kokkerhoutse ben verkozen tot Noordwijk Ambassadeur’.
Wij zijn Noordwijk
Een avond waar verbinding, ambities en trends centraal stonden onder de noemer ‘Wij zijn Noordwijk’. Directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing Tim Bottelberghe ging tijdens het Partner Event dieper in op doelgroepen en verhaallijnen waarmee Noordwijk zich de komende jaren kan positioneren als vitale en gezonde bestemming. Daarna belichtte toerismestrateeg Isabel Mosk drie trends die de komende jaren steeds meer impact op toerisme zullen gaan hebben en ook waardevol voor Noorwijk kunnen zijn: natuurbeleving, solo-reizen en gepersonaliseerde niche-belevingen.
Nieuw seizoen, nieuwe publicaties
Noordwijk is klaar voor het nieuwe seizoen, waarvan de start in stijl en in lijn met de historie gisteren werd afgekondigd door ‘badman’ Koen van Toen. Hij nam de nieuwste Noordwijk publicaties in ontvangst waarmee Noordwijk Marketing en haar partners bezoekers en inwoners informeert en inspireert. Met ook een nieuwe lijn van fiets- en wandelroutes en een inspiratiegids vol met tips en reisverhalen van journalisten en influencers. En de aankondiging dat er nog iets heel moois aankomt: een kookboek met recepten van Noordwijkse chefs gebaseerd op de principes van de Tuin van Holland en Proeftuin Noordwijk.
Noordwijk Ambassadeur Award 2023
De uitvraag vooraf leverde drie genomineerden op voor de Noordwijk Ambassadeur Award 2023: Arjan van den Akker, voorzitter van de Noordwijkse Ondernemers Vereniging, die zich nadrukkelijk als steunpilaar voor Noordwijkse ondernemers heeft gemanifesteerd, historicus Koen Marijt/Koen van Toen die het verleden, heden en toekomst met zijn verhalen op zo’n mooie manier verbindt. En de uiteindelijke winnaar de Tulip Experience Amsterdam, die gisteravond de meeste stemmen van de genodigden ontving. Burgemeester Wendy Verkleij, die de prijs overhandigde aan Sylvia Pennings: ‘Dit is zo verdiend, hoe jij met je team de Tulip Experience Amsterdam in de afgelopen vijf jaar als unieke bloem- en bolbeleving op de wereldkaart hebt gezet met ook nog een de verkiezing tot ‘best hidden gem’ in Sevilla.’
Op de foto van links naar rechts: directeur-bestuurder Noordwijk Marketing Tim Bottelberghe, general manager Tulip
(Foto: Marcel Verheggen)